Friday, September 08, 2006

Back to Basics

Någon informerade mig här om dagen om att den här bloggen heter Reklamchock. Alltså borde den handla om reklam. Oj då, det hade de ju rätt i. Tillbaka till start, utan att passera .

Metro Print Awards avgjordes häromdagen. Där belönades den bästa reklamen i Metro över hela världen. Se vinnarna och finalisterna här. Måste säga att den genrella kvalitén i finalmaterialet var sådär.Att sätta en bil eller en BH som cover på en dagstidning tycker jag inte är värt ett pris. Synd också att det inte är översatt (min tjeckiska är lite rostig). Men vinnaren var ju smart och tvåan fin.

Förresten, är det bara jag eller är Forsmans kampanj "The city is your stadium" jättebra? Jag blir så väldigt träningssugen så fort jag ser den. Bra idé, snyggt genomförande och rejäl inhamring av varumärket. Man kan nog säga att den håller MCXL-klass :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home