Thursday, August 17, 2006

I'm back

Tillbaka på jobbet alltså. Tentan igår gick rätt bra. Men de idioterna hade tagit bort det enda jag är bra på (redovisningsteori) och ersatt det med en till fråga med det jag är sämst på (finansiell analys). Så himla taskigt!

Det kändes konstigt att vara tillbaka i skolan också. Den där byggnaden har liksom blivit en del av mitt liv vid det här laget. Och nu är det bara ett år kvar. De flesta av mina kompisar är skiträdda för att bli färdiga för att färdig=vuxen. Jag är tvärtom, jag kan inte bli klar fort nog. Det verkar grymt att vara vuxen. Jag vill jobba. Jag vill ha ett skrivbord och en dator och en tjänstemobil och rikskuponger. Och en titel. Vad ballt och kunna säga "jag är..." när någon frågar vad man gör istället för "jag pluggar på Handels". Har aldrig riktigt trivts med det epitetet.

Nu är det alltså näst sista dagen på Den Stora Reklambyrån. Det känns deppigt. Men nu är det full fart, för vi ska presentera en kampanj för vår kund Den Stora Revisionsfirman nu. De kommer nog att sätta kaffet i halsen. Ha ha. Jag är med som respresentant för målgruppen, alltså studenterna. Så nu har vi en hel kampanj som bygger på vad en cynisk, redovisningshatande reklamdåre tycker. Känns bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home