Man lär sig av sina utbrott
Idag är det snöstorm. Helt plötsligt bara. För ett par dagar sen behövde man inte ens halsduk, nu behöver man polarexpeditionskläder för att ens kunna gå till tunnelbanan. Stockholm håller på att förvandlas till New York.
Idag har det varit sjukt lugnt på jobbet, så jag har inte gjort så mycket. Tog en lunch med Filippa på Muggen. Hon ska till Tyskland imorgon och spela volleyboll för Handels. Lycka till! Verkar kul, om man slapp själva spelandet. Jag fick nog en överdos av gympasalar under skoltiden, för nu hatar jag dem verkligen, även om jag gillar själva sporten som utövas.
Dagens utbrott är på Com Hem. Jag har plötsligt blivit kund där efter uppköpet av UPC, så nu blir jag brevbombad och välkomnad som telefonikund. Som vanligt blir reaktionen VA??? Jag har väl inte sagt att jag vill bli telefonikund! Nu har de bytt ut mitt telefonnummer och gett mig ett konstigt modem att installera. Men jag har ju bindningstid med Telia, så jag fattar inte hur det ska funka. Alla brev man får är lika övertrevliga och innehållslösa. Begriper ingenting.
Går som snäll kund in på "Mina sidor" på internet. Får reda på att mina inloggningsuppgifter finns på senaste fakturan. Har inte fått någon faktura än. Ringer kundtjänst. Kommer inte fram. Blir tokförbannad. J-vla skitföretag! De är alla likadana. Får lust att säga upp alla abonnemang och flytta ut i skogen.
Det är dagens lärdom: Det spelar ingen roll hur tokroliga dockorna i reklamen är, om företagets processer är värdelösa. När ska det bli allmänt känt att reklam inte är smink? Det är bevisföring och kommunikation av resultatet. Punkt slut. Nu ska jag försöka ringa Com Hem igen och skälla på dem.
Idag har det varit sjukt lugnt på jobbet, så jag har inte gjort så mycket. Tog en lunch med Filippa på Muggen. Hon ska till Tyskland imorgon och spela volleyboll för Handels. Lycka till! Verkar kul, om man slapp själva spelandet. Jag fick nog en överdos av gympasalar under skoltiden, för nu hatar jag dem verkligen, även om jag gillar själva sporten som utövas.
Dagens utbrott är på Com Hem. Jag har plötsligt blivit kund där efter uppköpet av UPC, så nu blir jag brevbombad och välkomnad som telefonikund. Som vanligt blir reaktionen VA??? Jag har väl inte sagt att jag vill bli telefonikund! Nu har de bytt ut mitt telefonnummer och gett mig ett konstigt modem att installera. Men jag har ju bindningstid med Telia, så jag fattar inte hur det ska funka. Alla brev man får är lika övertrevliga och innehållslösa. Begriper ingenting.
Går som snäll kund in på "Mina sidor" på internet. Får reda på att mina inloggningsuppgifter finns på senaste fakturan. Har inte fått någon faktura än. Ringer kundtjänst. Kommer inte fram. Blir tokförbannad. J-vla skitföretag! De är alla likadana. Får lust att säga upp alla abonnemang och flytta ut i skogen.
Det är dagens lärdom: Det spelar ingen roll hur tokroliga dockorna i reklamen är, om företagets processer är värdelösa. När ska det bli allmänt känt att reklam inte är smink? Det är bevisföring och kommunikation av resultatet. Punkt slut. Nu ska jag försöka ringa Com Hem igen och skälla på dem.
Labels: utbrott
2 Comments:
Absolut!
Du klär mina utbrott i ord!
Bevisföring och kommunikation av resultat, sa Bill. Kommunikation, sa Bull.
Det här kan bli ett movement! Men kan man då hävda att telefon och it-bolag som uppdragsgivare ska ge fasen i att kommunicera tills de har nåt vettigt att säga och att sälja till mig?
Post a Comment
<< Home