Tuesday, October 31, 2006

Blä

Gud vilken tråkig och hopplös dag. Så himla typisk tisdag. Dagen innehåller överhuvudtaget ingenting. Jag har inte lärt mig något nytt. Har inte fått några intressanta besked eller roliga mail. Tiden släpar sig fram. Skulle säkert kunna hitta på något intressant att göra, men det går bara inte.

Nu har det dessutom börjat regna. Hällregna, mer exakt. Det enda jag kan tänka på är att få komma hem och krypa upp i soffan och dricka te, typ. Problemet är att tisdagar är träningdag, och bredvid mig står en påse med träningskläder och stirrar på mig. Jag har två timmar på mig att bestämma om jag ska följa impulsen eller samvetet. Tror att jag gör så här: Om något roligt eller intressant händer innan halv sex så går jag och tränar. Annars låtsas jag att den här dagen aldrig fanns och kör tisdag imorgon istället.

Det här inlägget blev precis lika deprimerande som utsikten från kontoret är just nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home