Tuesday, October 31, 2006

Dagens bästa

För att muntra upp mig lite behöver jag en lista. Det var länge sen sist. Här kommer mina fem favoritpersoner på jobbet just nu:

1. Charlotte. Köpte precis en blomspruta till mig. Som jag har letat! Beklagade mig lite för Charlotte, som två minuter senare är tillbaka med en fin röd spruta som ser mycket snabb ut.

2. Birgitta. Jag är lättsmickrad, och Birgitta komplimenterar ofta och bra. En väldigt rar och rolig person som är en outsinlig källa till visdom om Tokyos tunnelbana och barnmat. Bland annat.

3. Stefan, Martin J och Jöns. Får en delad tredjeplats eftersom de faktiskt både läser och kommenterar mina veckoutskick om nya underliga marknadsföringsteorier. Om någon vill övertyga Garbergs om att de behöver en planner, är det de här killarna som jag skulle tro är vekast just nu.

4. Martin G. Smart och lite galen. Precis som en förfader ska vara. Mannen som gav Handels ett ansikte i reklambranschen förtjänar alltid en plats på alla listor.

5. Jenny. Sliter i receptionen och är nästan alltid bakis, men ändå på gott humör. Starkt!

Disclaimer: För nya läsare som inte är införstådda med listsystemet är listorna ingalunda statiska eller särskilt genomtänkta. Att vara utanför listan betyder inte att man är impopulär hos mig. Det innebär bara att man inte har gjort något väldigt snällt under de senaste timmarna.

Nu är det bara en timme tills jag måste bestämma om jag ska gå och träna eller inte. Fortfarande inget entydigt svar.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home