Wednesday, November 22, 2006

Det finns bara en av mig och det är jag

Idag sa min kollega David något mycket intressant:

Andra killar i Sverige är inte som jag. De äter korv, hatar tjejer och slår ner bögar. Eller i alla fall så slår de ner bögar

´
Slutsatsen var att vi kanske borde tänka oss för innan vi springer till ännu en kund och säljer in stortstadskillen 20-nånting som målgrupp.

Jag har märkt att det är väldigt lätt att bara göra reklam till sig själv. Och då blir det ganska enformigt, och inte särskilt effektivt. Ändå är hela världens reklambransch på en sekellång egotripp som aldrig verkar avta.

Vi gör reklam om oss själva, till oss själva, för att visa upp för våra kollegor och närmsta konkurrenter. Det är mänskligt. Men inte särskilt bra.

Så även om vi kanske inte främst ska satsa på de kovvätande kvinnohatarna så vore det nog nyttigt för alla reklamare att byta miljö då och då. Ett förslag: Byt Riche mot Gran Garbo i Solna nu till helgen. Kom till baka på måndag full av nya idéer och uppslag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home