Monday, November 20, 2006

Att göra en usel workshop

Efter att ha träffat Acne Jeans nu på eftermiddagen kom jag helt osökt på att jag borde göra en lista på hur man ska göra om man vill ha en riktigt dålig workshop med MCXL

1. Kom med ett låtsasproblem.
Allra bäst är det om det är ett problem ni själva nyligen har löst, så att ni är riktigt hemmablinda.

2. Ge en problembeskrivning med massor av "om" och "men" och implicita begränsningar.

3. Ha en väldigt tydlig bild av hur ert varumärke är, vad det bör vara och hur vägen dit går. Var inte öppen för alternativa förslag. Ert varumärke är ju trots allt fantastiskt speciellt, men tyvärr är det bara ni som förstår det.

4. Ge så luddig och negativ feedback som möljligt. Poängtera gärna vilka lösningar som är "rätt" eftersom de stämmer överens med hur ni själva har löst problemet. Låt er egen lösning vara facit.

5. Ta lösningarna ordagrant. Säger vi rånarluvor, tolka just det ordet som avgörande, inte det bakomliggande konceptet.

6. Var övertygande om er egen förträfflighet och se oss som elever som ni visa yrkesmänniskor ska lära saker.

Genom att följa denna lista kommer ni garanterat att få tillgång till en grupp frustrerade människor som känner att de två timmar ni tillbringade tillsammans var ett enda slöseri med tid. Dessutom kommer ni själva att tycka att MCXL är en rätt larvig utbildning där folk absolut inte förstår sig på just ert varumärke, som i styrka befinner sig någonstans mellan Coca-Cola och Jesus. Precis som en riktigt dåligt workshop ska vara!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home