Wednesday, June 28, 2006

Sommarfest, tjoho

Igår hade vi sommarfest på Den Stora Reklambyrån. Det var riktigt schysst. Folk blev lagom fulla, även om de flesta var slitna efter Cannes och/eller midsommar, och dansade som tokar till discodängor och schlagers (allvarligt? Dansar reklamare till schlagers?)

Det stora bekymret är att nästan alla på Byrån är så väldigt stadgade, så några par blev det inte (trodde att det var obligatoriskt på varje firmafest). Däremot några mojitos som det tog barpersonalen i snitt sju minuter att få fram - "sorry, det är på väg, det är min kollega som segar i köket", varpå alla undrar: vad i en mojito behöver göras i köket? Ska de koka individuell sockerlag till varje drink? Så vi gav upp mojiton och jag gick över till en studentikos Bacardi Razz m Sprite. Lärde mig den drinken när jag var nere och hälsade på min kompis Pannkakan i Lund. Den är riktigt sötsliskigt soft.

Under kvällen passade alla jag pratade med på att sälja in just sitt yrke, eftersom jag inte riktigt har bestämt exakt vad jag ska göra efter examen. Där fanns copy (det är så kuuuul, och så tjänar man mer pengar), PL (Man får verkligen koppla ihop det man kan med verkligheten), AD (oj vad kreativt), planner (det är så givande att arbeta långsiktigt), event (för att det är också vansinnigt kreativt) och ateljen (eftersom man kan gå hem när allt är klart). Eva på Den Lite Mindre PR-Byrån försökte värva mig till en designbyrå i London (oklart varför). Hursomhelst blev det en sen och blöt kväll. Jag gillar det här stället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home