Friday, June 30, 2006

Lite idéer om könsstrukturer (ha ha)

Fredag och strålande sol. Kan det bli bättre? Hade möte redan 08.00 med min polare och guru ChristianMetro. Alltid lika kul att hänga med honom. Vi kom fram till: a) att han hade samma definition av en nyhet som jag. Alltså har Viggo fel. Som om inte alla redan visste det och b) att marknadsföringsbranschen inom en snar framtid helt kommer att domineras av tjejer.

Christian hävdade att för de senaste jobben de har tilsatt har alla killar de har träffat varit stolpskott. Ingen av oss kunde förklara varför, men jag får helt klart samma vibbar när jag pluggar. Vad gör ni, boys? Varför detta storhetsvansinne? Man skulle ju kunna tro att nu när tjejerna går in på killarnas områden skulle killarna göra tvärtom också, men icke. Tjejer är fortfarande bättre på den sociala biten, men nu kan vi både räkna och hitta på idéer också. Synd om det blir så ensidigt. Väntar med spänning på att träffa en ung kille som är grym på marknadsföring.

Som sagt, nu är det fredag och jag ska ut till landet. Det är det reklamare gör på helgen, allt annat är bullshit. Landet ligger i skärgården och dit åker man med sin familj. För att göra ingenting. Uttryckt av VD på Den Stora Byrån: "vilda hästar kan inte dra mig därifrån". Yeah right. Slår vad om att han sitter med airport på innan dynorna är ute på altanen.

På landet ska jag sola, äta midsommarmiddag och bli småfull tillsammans med min pojkvän Micke och min kompis Pannkakan. Ingen av oss fick en normal midsommar förra helgen (Cannes/övergiven/lillebrors kompis kraschade bil in i träd) Det blir nog en bra helg. Är det ok att köpa rosévin på box? Tacky eller beyond tacky så ingen orkar bry sig?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home