Nu kan det sägas: Ert bidrag var bättre än vinnarna, fan så mycket bättre till och med. Elegant och intelligent med hög idéhöjd. Bra jobb! Betyg: 5 korvar med extra allt.
Ert bidrag förstår man vad det handlar om utan att behöva läsa det finstilta och det är så det ska vara för att nå ut till den stora massan. Enkelt och tydligt.
nja, jag gillar nog vinnarnas bidrag mer. nu har jag ingen bra koll på tävligen, men i vilket medium skulle annonseringen ske?
jag blev mer nyfiken av de andra bidragen. och det spelar ingen roll om ert är mer intelligent osv. jag har ändå redan stängt kommunikationsvägen om jag inte blir intresserad på en gång. det blev jag av vinnarnas bidrag.
Jag fattar faktiskt inte riktigt. :( Som jag tolkar annonsen är det mer att tv-spel leder till annat missbruk. Typ att man sitter och pepprar på drinkknappen. Lite överdrivet, jag vet men, men...sen kan det ju ha att göra med att jag tycker att Fair-play verkar vara en väldigt trist organisation dessutom. Nåväl, förstår ju budskapet och så...
Men jag ska inte dumma mig för mycket, nu när det här är mitt första inlägg på din blogg och allt. Kul att läsa om tävlingen och allt annat du skriver om.
Hej Anders,kul att du gillar bloggen! Hörde att du har fått hänga på Fallon. Lyxigt...
För det första: Du dummar dig inte. Det är alltid bra med konstruktiv kritik. Och uppenbarligen tycker du precis som en jury full av duktiga reklammänniskor.
För det andra: Du fattar visst. Fair Play har två uppdrag: att se till att barn inte spelar farliga spel (med exempelvis sprit, droger, våld och sex) samt att hjälpa mot spelberoende. Så man kan se annonsen på två olika sätt, men båda stämmer med uppdraget.
Jag jobbar på en reklambyrå i Stockholm. Jag gör mitt bästa för att navigera i den underliga värld som handlar om kommunikation. Maila mig på nina.akestam@gmail.com
9 Comments:
Öhm...varför är ert bidrag 5 gånger elegantare än vinnarnas? Jag måste ha missat någon mystisk regel här någonstans.
Nu kan det sägas: Ert bidrag var bättre än vinnarna, fan så mycket bättre till och med. Elegant och intelligent med hög idéhöjd. Bra jobb! Betyg: 5 korvar med extra allt.
M Per
Ert bidrag förstår man vad det handlar om utan att behöva läsa det finstilta och det är så det ska vara för att nå ut till den stora massan. Enkelt och tydligt.
Håller med föregående talare! Men, typsnittet var ingen höjdare tycker jag.
/ Pontus
Bara för att förtydliga: texten lyder:
De flesta föräldrar vet vart de ska vända sig om deras barn är på väg in i ett beroende. Utom när det gäller TV- och datorspel. Det vill vi ändra på.
Kul att ni gillar den!
nja, jag gillar nog vinnarnas bidrag mer. nu har jag ingen bra koll på tävligen, men i vilket medium skulle annonseringen ske?
jag blev mer nyfiken av de andra bidragen. och det spelar ingen roll om ert är mer intelligent osv. jag har ändå redan stängt kommunikationsvägen om jag inte blir intresserad på en gång. det blev jag av vinnarnas bidrag.
/p
Hej Nina!
Jag fattar faktiskt inte riktigt. :( Som jag tolkar annonsen är det mer att tv-spel leder till annat missbruk. Typ att man sitter och pepprar på drinkknappen. Lite överdrivet, jag vet men, men...sen kan det ju ha att göra med att jag tycker att Fair-play verkar vara en väldigt trist organisation dessutom. Nåväl, förstår ju budskapet och så...
Men jag ska inte dumma mig för mycket, nu när det här är mitt första inlägg på din blogg och allt. Kul att läsa om tävlingen och allt annat du skriver om.
Ha det!
MCXL-Anders
Hej Anders,kul att du gillar bloggen! Hörde att du har fått hänga på Fallon. Lyxigt...
För det första: Du dummar dig inte. Det är alltid bra med konstruktiv kritik. Och uppenbarligen tycker du precis som en jury full av duktiga reklammänniskor.
För det andra: Du fattar visst. Fair Play har två uppdrag: att se till att barn inte spelar farliga spel (med exempelvis sprit, droger, våld och sex) samt att hjälpa mot spelberoende. Så man kan se annonsen på två olika sätt, men båda stämmer med uppdraget.
Ha det bra!
Det ÄR trist med copylösningar, särskilt med så utpräglat ful typografi.
Post a Comment
<< Home