Sunday, March 25, 2007

Tillbaka till ordningen

Så var det över. Resultatet: vi vann inte (men hörde från juryn att vårt bidrag fanns uppe för diskussion i alla fall). Däremot var det en ytterst trevlig fest som styrelsen hade lyckats svänga ihop, i alla fall de tre första timmarna. Sen kom juryns resultat. Och lika kul som det säkert var för de nio personer som kom på prispallen, lika deppigt blev det för de 200 som INTE var där. Sorgligt men sant. Så är det med tävlingsmänniskor. Jag har i den andan enda sen igår kväll pendlat mellan min vänstra (det var ju jättekul att vara med, och Kristina kom faktiskt tvåa, och vinnarna var värdiga, och jag är ju nöjd med vårt bidrag etc. etc.) och min högra hjärnhalva (idiotisk jury som inte fattar någonting, jag har nog valt fel yrke, jag önskar att jag inte hade varit med alls osv. osv. ). Men i ärlighetens namn var det väldigt kul. Och nu är jag väldigt trött.

Ska lägga upp vårt bidrag och de vinnande bidragen så fort jag får tag på dem. Och hoppas på många kommentarer i stil med "ni var bättre" och "fan vad trist med alla dessa copylösningar". Nu ska jag lyssna på pappa Göran Åkestam som var med på P1 i fredags och pratade om amerikansk livsstilsmode i Sverige. Kolla in det här.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Väntar med spänning på att se ert bidrag. Såg vinnarna i Dagens Media, tre copylösningar. "er lösning är nog bättre". M Per

2:44 PM  

Post a Comment

<< Home