Tuesday, June 27, 2006

Klara, färdiga, gå!

Dags att börja blogga. Vem trodde att jag någonsin skulle komma igång? Men nu är jag då här. Idag är min nionde dag på Den Stora Reklambyrån. Folk vet vem jag är. Killen mittemot mig (och tre andra!!) är nyare än jag. Så nu borde väl kreativiteten flöda? Jag sitter vid datorn och mördar hjärnceller när jag försöker hjälpa Filip med en copygrej. Börjar ifrågasätta mig själv.

Jag är alltså egentligen ekonomstudent och fick helt plötsligt en dag för mig att jag skulle bli copywriter istället. Ha ha. Ha ha. Nu ska jag under sju veckor försöka visa att jag kan något, innan det är dags att gå tillbaka till plugget för sista året. Nåväl, hittills har jag mest lärt mig branschskvaller. Det är nämnligen det både reklamare och studenter har gemensamt; de älskar skvaller. Det gör inte jag, inte än, eftersom jag inte vet vem någon är. Men så här mycket vet jag hittills:

- Resume bråkar med Dagens Media om ett embargobrott i Cannes. Heja DM!
- Alla var jättefulla i Cannes. Ingen jag pratade med kom ihåg det kvällen efter. Claes de Faire skrev om mig utan att veta vem jag var. Martinez är egentligen ett skitställe, men eftersom alla andra går dit så måste man.
- Anna Serner är emot nepotism.

Ikväll har vi sommarfest på Byrån. I spöregn, of course. Hoppas att det blir kul och att någon kommer ihåg mig imorgon.

Tjingeling!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home